Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief 21 - Januari 2021
Gelukkig nieuwjaar!
Beste,
2020 is in vele opzichten een jaar om snel te vergeten. Of net niet!? De impact van de coronacrisis doet ons beseffen wat écht belangrijk is. Niet de dingen, maar de mensen tellen! De impact van de coronamaatregelen laat zich het felst voelen bij die mensen die het sowieso wat moeilijker hebben: alleenstaanden, ouderen, hulpbehoevenden, … Naast het risico op vereenzaming, staat ook het algemeen mentaal welbevinden onder druk.
Binnen het gemeentebestuur nemen onze mandatarissen het voortouw om mensen die kwetsbaar zijn te versterken. Als lokale CD&V-afdeling dragen we graag ons steentje bij in de strijd tegen vereenzaming en het opkrikken van het welbevinden.
Interesse om mee de schouders te zetten onder een van onze acties? Neem gerust contact op met een van de trekkers in onderstaande nieuwsmail.
#WarmeWandelWoorden
Nu we elkaar niet mogen aanraken, ervaren we meer dan ooit de nood om ‘geraakt’ te worden. Woorden zijn daartoe in staat. En ze zijn veilig! JONGCD&V Zele roept alle Zelenaars op om een positieve boodschap op het raam te schrijven voor de vele wandelaars in deze barre tijden.
Tijd om hoopvolle, warme boodschappen op je raam te schrijven of deze op te hangen. Op deze manier tover je een glimlach op de gezichten van wandelaars en fietsers. Trek alvast een foto en deel je spreuk op sociale media met ‘#warmewandelwoorden’ en ‘#dichtbijjou’.
Ter inspiratie vind je een mapje met hoopvolle quotes op onze facebookpagina.
Interesse om mee te doen? Contacteer Fien Van der Slycken op fien.van.der.slycken@zele.be
Filmpjes uit de oude doos
Zin in wat verstrooiing? Wat dacht je van leuke filmpjes uit de oude doos met spraakmakende beelden over het leven van vroeger in Zele?
Daarom lanceerde CD&V Zele haar eigen YouTube-kanaal waar we vanaf nu met de regelmaat van de klok unieke reportages en verslagjes uit lang vervlogen tijden lanceren. Deze flinke dosis nostalgie zorgt ongetwijfeld voor het oprakelen van straffe verhalen en nog meer pittige annekdotes.
De strafste fragementen publiceren we ook op onze Facebook-pagina. Ideaal om online extra info en details over het gebeuren uit te wisselen. Amusement verzekerd; evenals een rondje ‘wie herkent wie’.
Heb je zelf leuk beeldmateriaal dat we kunnen publiceren?
Geef een seintje via tom.schiettecat@cdenv.be.
Online nieuwjaarsreceptie
Helaas, samen met vele sympathisanten in het vertrouwde Gildenhuis klinken op het nieuwe jaar zit er niet in.
Maar CD&V Zele blijft niet bij de pakken zitten en zorgt voor een online alternatief. Vrijdag 29 januari zien we elkaar voor een online nieuwjaarsreceptie; ieder vanuit z’n kot. Maar dat zal er ons niet van weerhouden om het super gezellig te maken.
Via onze online mediakanalen mag je vooraf zeker een uitnodiging verwachten.
Misschien nu alvast nagaan hoe je wat ruimte kan vrij maken om je samen met onze mandatarissen aan enkele dancemoves te wagen.
Ook volgende gemeentelijke initiatieven willen we graag versterken:
  • Even je huis uit, een frisse neus halen, de benen strekken… is belangrijk voor een frisse geest in een gezond lichaam! Op de website van de gemeente -: https://www.zele.be/toerisme vind je trouwens heel wat wandel – en fietsroutes in Zele.

Heb jij nog een mooie wandeling of toch binnen onze Zeelse grenzen die hier niet mag ontbreken? Geef ze dan snel door, want zo kunnen nog vele Zelenaars mee genieten van jouw tocht.

Interesse om mee te doen? Contacteer Rik Lootens op riklootens@hotmail.com.

• Intussen ontving elke Zelenaar in december een brief van de gemeente. In deze brief vond je info voor individuele steun via Team sociale dienst (OCMW), maar ook een bladwijzer met belangrijke contactgegevens van organisaties die ons kunnen bijstaan in deze periode.

Meer info, hulplijnen en advies vind je trouwens ook op: https://www.zele.be/gezind-in-zele. Zeker een bezoekje waard!

• In samenwerking met De Welle, ZIAC en enkele Zeelse vrijwilligers bellen we de 80-plussers op.
    Zo kunnen we even polsen hoe het met hen gaat en kunnen we een luisterend oor voor hen zijn. Wil jij graag mee telefoneren, geef dan snel jouw naam en contactgegevens door.

Interesse om mee te doen? Contacteer Marc Jacobs op marc_jacobs@telenet.be.
Ook bij onze bevriende organisaties kan u steeds terecht: