De komende jaren wil schepen van middenstand Jos Withofs winkelen in eigen gemeente stimuleren door het winkelgebied een pak gezelliger maken. “Met het ophangen van kleurrijke banners in onze winkelstraten geven we een eerste aanzet”, zegt Jos.

Door een gezelligere werkomgeving te creëren wil het gemeentebestuur een stimulans bieden om de lokale handel nieuw leven in te blazen. Eén van de middelen om het winkelen in eigen gemeente te promoten, is door meer kleur te brengen in de winkelstraten. Schepen van Middenstand Withofs licht toe hoe ze dit in een eerste fase willen bereiken. “Door het ophangen van banners willen we onze winkelkern kleurrijker en dus aangenamer maken. Daarnaast is de subsidie die we ontvangen hebben van de provincie het eerste gedeelde subsidieproject tussen de gemeente en de middenstandsverenigingen Unizo en 9240.be.

De gemeente staat in voor het plaatsen van de kabels en het ophangen en weghalen van de banners. “Inwoners die hun steentje willen bijdragen en ook een straatoverspanning aan hun gevel willen bevestigen, kunnen dat laten weten door te mailen naar economie@zele.be”, nodigt Jos uit.

• Economie
  • Ondernemen