Zele is belastingkampioen
CD&V Zele
N°2 - 07/03/2017

Zele is belastingkampioen

Een recent overzicht in de media vergeleek de Zeelse gemeentebelastingen met de omliggende gemeenten.  De belastingcijfers van 2015 worden vergeleken met deze van 2008.  Zo wordt het effect van het huidig financieel beleid van de bestuursmeerderheid pas echt duidelijk.  Zele blijkt de slechtste leerling uit de klas.

Dialoog ‘Bruggen bouwen’ van start op 14 maart

In onze vorige nieuwsbrief kondigden we een dialoog aan rond samenleven in Zele. Geen knuffelclubje, maar een gelegenheid om op een respectvolle manier uit te dokteren hoe we Zele op de rails kunnen krijgen. Niet langer praten over elkaar, maar met elkaar. Op 14 maart is het zover. Dan komen we een eerste keer samen. Welkom in het Gildenhuis (Kloosterstraat 12) om 20.00u. Laat Hans of Ahmet weten of je erbij zal zijn.

Lees meer ›

Zwaar doorgaand verkeer hoort niet thuis in Zeelse straten

Ondanks de omleidingswegen, komen vrachtwagens die eigenlijk niet in de Zeelse straten en wijken moeten zijn, er toch terecht. Het groene stroomproject moet daar alvast in het centrum aan verhelpen. Maar CD&V wil niet dat de zoektocht naar oplossingen wordt beperkt tot de winkel- en centrumstraten. Ook inwoners van bijvoorbeeld de Heikant, de Lokerenbaan en de Eikenlaan stellen scheuren vast in hun woningen. En ook in andere straten, wijken en schoolomgevingen leidt zwaar vervoer tot moeilijkheden. We pleiten voor een globaal plan, en dat lijkt een kans te krijgen. In afwachting stelde CD&V alvast voor om de Kouterstraat verkeersluw te maken bij het begin en het einde van de schooltijd. Wordt vervolgd.

Gevaarlijke trappen De Wiek beveiligen om drama's te voorkomen

Gemeenschapscentrum De Wiek is een meerwaarde voor het rijke Zeelse cultuurleven. De fraaie architectuur, knappe akoestiek en goede zichtbaarheid vanuit de zaal zijn blikvangers. Twee jaar na opening moeten we ook enkele pijnpunten durven benoemen. De trappen in de zaal staan daarbij op een bedroevende eerste plaats. Op 11 december ll. viel een dame van de boveningang helemaal voorover naar beneden. Na enkele salto’s kwam ze ter hoogte van rij 5 tot stilstand met haar hoofd volledig naar beneden gericht. 10cm verder zou ze met haar hals op een traprand zijn beland met een mogelijk fatale afloop.  En dit is niet het enige incident. Omdat echte actie uitblijft, heeft CD&V zelf voorstellen klaar.

Lees meer ›

CD&V Zele klaagt verloedering industriepark aan

Johan Anthuenis en Tuur Cooreman klagen de verloedering van het industriepark aan.

“Er wordt al jaren niets meer gedaan aan de netheid van ons industriepark”, vindt Cooreman, gemeenteraadslid voor CD&V Zele en voormalig opzichter van de gemeente.  Zoals het industriepark er nu bijligt is het geen uithangbord meer voor bedrijven en ondernemers.  Zo is het weinig aantrekkelijk voor bedrijven om zich te komen vestigen in het bestaande industriepark.

Week van de vrijwilliger

Dikke dank vrijwilliger, dikke dank! En vergeet tijdens deze Week van de Vrijwilliger niet minstens even te genieten van de aandacht die je krijgt vanuit je vereniging, club, project, het OCMW of je gemeente. Je bent het gewoon waard. .

VOLG ONS OP FACEBOOK

SAVE THE DATE

- Dialoogmoment 2: Taal en wederzijds respect : 27 juni 2017
- JONGCD&V Zele Beachfest: 26 augustus 2017

Disclaimer

Met deze maandelijkse nieuwsbrief wil CD&V Zele zoveel mogelijk Zelenaars informeren over wat er gebeurt in de Zeelse politiek.

U krijgt deze nieuwsbrief omdat u lid bent of omdat één van onze leden meende dat u geïnteresseerd zou kunnen zijn.

Indien u onze nieuwsbrief liever niet ontvangt, kan u makkelijk uitschrijven door hieronder op 'Schrijf je hier uit' te klikken.

Schrijf je hier uit.

donderdag, 29 juni, 2017
Infoavond: Commercieel centrum van Zele onder de loep (Groene stroom)
donderdag, 6 juli, 2017