Zal de sporthal klaar zijn in 2018?
CD&V Zele
N°5 - 20/06/2017

Zal de sporthal af zijn in 2018?

In 2013 werd met veel gedruis de bouw van een nieuwe sporthal aangekondigd. Ook CD&V steunde dit plan. Onze sportclubs moeten het al veel te lang doen met een tot op de draad versleten fabriekshal. Intussen wachten onze sportclubs alweer 4,5 jaar. Daarom vroeg CD&V op de gemeenteraad van 1 juni om garanties dat de nieuwe sporthal zoals beloofd in gebruik zou kunnen genomen worden op 1 september 2018. Die garantie kregen we jammer genoeg niet. Het schepencollege kan blijkbaar de looptijd van de procedures niet inschatten, die nog moeten doorlopen worden vooraleer met de bouw te kunnen starten. En dus tikt de klok verder. Intussen krijgen onze sportclubs geen duidelijkheid. Zij hebben recht op eerlijke communicatie.

Lees meer ›

Controles voor veilige leef- en schoolomgeving in Durmen en Huivelde tijdens wegenwerken N47

Terwijl de oprit van de E17 richting Antwerpen was afgesloten zocht heel wat zwaar verkeer een alternatieve route via Durmen of Huivelde.  Vanaf 13 juni is de oprit terug open maar gaat de afrit voor wie vanuit Antwerpen komt dicht. “Volgehouden controles op de tonnagebeperking zwaar verkeer zijn nodig om de leefbaarheid van de wijken  en de veiligheid aan de schoolomgevingen daar te vrijwaren”, zegt CD&V-gemeenteraadslid Pieter Herwege.

Lees meer ›

Betrek cafébazen bij strijd tegen drugs

De kranten staan er bol van: druggebruik zit in de lift. De bevindingen van ons politiekorps tonen aan dat ook Zele niet aan die trend ontsnapt. CD&V toont begrip voor het feit dat de politie in eerste instantie op de dealers jaagt, maar vindt niet dat we daarom geen actie moeten ondernemen om het gebruik een halt toe te roepen. In de uitgangsbuurt ziet de partij alvast de cafébazen als belangrijke partners. In andere gemeenten bewijst deze aanpak alvast zijn nut.

Lees meer ›

Voorbereiding naar 2018: Herbeluister het interview van fractieleider Hans Knop op RBS radio

Tijdens Roparun werd onze fractieleider, Hans Knop, uitgenodigd voor een interview over het Zeelse politieke landschap op de vrije radio RBS. Daarin tackelde Hans onder meer de belastingsdruk op Zeelse gezinnen, de bestuursstijl van de huidige meerderheid, het groene stroom project, veiligheid, Zeelse jongeren en de weg naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Je kan het interview hier herbeluisteren.

Bruggen Bouwen: Dialoogmoment 2: Taal en wederzijds respect

Omdat iedereen al jaren vaststelt dat de Zeelse gemeenschappen vooral over elkaar praten, maar niet met elkaar, startte CD&V zelf een dialooginitiatief. Op 18 maart zaten we een eerste keer met 20 geïnteresseerde Zelenaars rond de tafel. Alle knelpunten werden zonder taboes op tafel gegooid. Blijkt dat iedereen rond de tafel dezelfde zorgen benoemde en erkende.

Op 27/06/2017 gaan we verder en tackelen we het eerste thema: 'Taal en wederzijds Respect'.

Wil je nog aanpikken? Dat kan. Stuur gewoon een berichtje naar ahmet.yildirim@dalcom.be of hans@knop.be

JONGCD&V Beachfest 2017

Reserveer 26 augustus alvast in je agenda, want dan organiseert JONGCD&V Zele al voor de 17e maal haar Beachfest. Met dit jaar weer heel wat op het programma!

Beachvolleybal
Beachkubb
BBQ
Gratis optreden van S.L.A.G., een Zeelse pop/Jazz coverband.

Inschrijven kan via deze link

SAVE THE DATE

- JONGCD&V Zele Beachfest: 26 augustus 2017

VOLG ONS OP FACEBOOK

Disclaimer

Met deze maandelijkse nieuwsbrief wil CD&V Zele zoveel mogelijk Zelenaars informeren over wat er gebeurt in de Zeelse politiek.

U krijgt deze nieuwsbrief omdat u lid bent of omdat één van onze leden meende dat u geïnteresseerd zou kunnen zijn.

Indien u onze nieuwsbrief liever niet ontvangt, kan u makkelijk uitschrijven door hieronder op 'Schrijf je hier uit' te klikken.

Schrijf je hier uit.