Nu de andere scholen nog!
CD&V Zele
N°7 - 01/09/2017

Nu de andere scholen nog!

Tijdens de vorige gemeenteraad vroeg de CD&V-fractie dringend de oprichting van een tijdelijke verkeerscommissie voor de aanpak van de verschillende schoolomgevingen in Zele.  Het agendapunt van CD&V kreeg de goedkeuring van alle partijen.

Parkeeroplossing voor zorgverstrekkers vanaf 1 november een feit

Zorgverstrekkers vinden niet altijd een parkeerplaats dicht bij de patiënt/cliënt en verliezen daardoor vaak kostbare tijd met het zoeken naar een vrije parkeerplaats. Kathleen De Munck zocht en vond steden en gemeenten die daarvoor al een oplossing uitdokterden. Haar voorstel om een gelijkaardig systeem ook in Zele in te voeren, werd goedgekeurd op de gemeenteraad van maart. Het gebruiksreglement wordt in de gemeenteraad van september goedgekeurd, zodat kan gestart worden op 1 november. Vanaf dan zullen Zelenaars door middel van een sticker kunnen aangeven dat een dokter, verzorgende, verpleegkundige, kinesist … voor hun oprit of garagedeur mag parkeren wanneer ze iemand in de buurt moeten verzorgen.

Lees meer ›

JONGCD&V Zele organiseert voor tweede keer ‘Veilig terug naar school’ actie

JONGCD&V Zele organiseert in september voor de tweede keer haar afficheactie ‘veilig terug naar school’. Hiermee wil ze jongeren, hun ouders en bestuurders rond de schoolbuurten sensibiliseren om zich veilig naar en rond de schoolbuurten te bewegen.

Lees meer ›

Zeelse Openbare verlichting heeft inhaalbeweging nodig!

Het duurde bijna twee jaar voor een afgebroken verlichtingspaal net voor het gemeentehuis werd vervangen.  Onder meer in de Ravestraat en de Tuinwijk bevinden zich tientallen aftandse en roeste verlichtingsmasten van de openbare verlichting.  Een zoveelste bewijs van de verloedering in Zele en bij herhaling aangekaart door Johan Anthuenis.

Dubbel gevoel bij het Wijnveld - De naakte cijfers

Na een jarenlange processie van Echternach is het Wijnveld in opbouw. Eindelijk. Dit is goed voor de tewerkstelling in en de uitstraling van de gemeente. Maar er blijft een dubbel gevoel. De afhandeling van dit dossier heeft ervoor gezorgd dat Zele 17 miljoen euro aan zijn neus voorbij zag gaan. Volgens de vrederechter wegens onzorgvuldige opvolging door het gemeentebestuur. Met dat geld hadden we gemeenschapscentrum De Wiek, de nieuwe sporthal en nog een paar nieuwe wegen kunnen realiseren. Dat moet nu met belastinggeld. Zonde. Maar gedane zaken nemen geen keer. Het is en blijft een unieke kans om sterke bedrijven naar Zele te halen. Veel succes aan alle betrokken ondernemers!

In Beeld: Beachfest 2017

Bekijk hier de beelden van het JONGCD&V Zele beachfest!

VOLG ONS OP FACEBOOK

Schrijf je hier uit.

Disclaimer

Met deze maandelijkse nieuwsbrief wil CD&V Zele zoveel mogelijk Zelenaars informeren over wat er gebeurt in de Zeelse politiek.

U krijgt deze nieuwsbrief omdat u lid bent of omdat één van onze leden meende dat u geïnteresseerd zou kunnen zijn.

Indien u onze nieuwsbrief liever niet ontvangt, kan u makkelijk uitschrijven door hieronder op 'Schrijf je hier uit' te klikken.