Zeelse Openbare verlichting heeft inhaalbeweging nodig!

woensdag, 6 september, 2017
Zeelse Openbare verlichting heeft inhaalbeweging nodig!

Het duurde bijna twee jaar voor een afgebroken verlichtingspaal net voor het gemeentehuis werd vervangen.  Onder meer in de Ravestraat en de Tuinwijk bevinden zich tientallen aftandse en roeste verlichtingsmasten van de openbare verlichting.  Een zoveelste bewijs van de verloedering in Zele en bij herhaling aangekaart door Johan Anthuenis (CD&V).

Na jaren immobiliteit op het vlak van de openbare verlichting vroeg de CD&V-fractie in Zele een Masterplan voor de openbare verlichting.

Milieuvriendelijke en energiezuinige lampen zijn er reeds in Zele doch slechts heel beperkt en dit ingevolge een desinvestering de voorbije jaren.  Inmiddels besliste de gemeenteraad van dringend de masten en de lampen in de Ravestraat, de Acacialaan en de Beukenlaan te vervangen.  “Na een tussenkomst van een gemeenteraadslid wordt snel beslist van in een straat de openbare verlichting te vervangen.  Dat kan niet de bedoeling zijn.  Onze fractie verwacht dat er een doordacht beleid wordt gevoerd inzake de openbare verlichting op basis van een masterplan.  Daarin wordt de nadruk gelegd op regelmatige investeringen, een constant periodiek onderhoud, duurzame lampen die goedkoper zijn in verbruik en een afstemming op de omgeving volgens de actuele principes die worden gehanteerd in het domein van de openbare verlichting,” aldus Johan Anthuenis, CD&V gemeenteraadslid.

“Hopelijk gaat snel het licht schijnen voor de bestuursmeerderheid”, grapt Anthuenis.

Contactgegevens dossierhouder

Johan Anthuenis