Zeelse CD&V-senioren bezoeken OCMW

donderdag, 13 april, 2017
Zeelse CD&V-senioren bezoeken OCMW

Donderdag 13 april brachten de CD&V senioren een bezoek aan het OCMW. Ze werden er verwelkomd door raadsleden Geert Verhelst en Tom Schiettecat die de werking van de OCMW-fractie schetsten. Nadien volgde een bezoek aan de sociale dienst, in de kantoren in de Padweg, waar diensthoofd Maria Claeys uitvoerig de verschillende aspecten van de dienstverlening toelichtte.

Vervolgens ging het richting het Centrum voor Thuis- en Ouderenzorg De Bron voor een rondleiding doorheen het Lokaal Dienstencenrum De Welle, het Dagverzorgingscentrum Het Getij en Woonzorgcentrum De Meander. Directeur Els Van Steen gaf deskundige uitleg en er waren de warme contacten en babbels met de bewoners.

Tijdens de rondleiding bleek nog maar eens hoe weinig bekend sommige diensten van het OCMW zijn; een zorg die de CD&V-fractie al langer deelt.

De middag werd afgesloten met een lekker etentje in het Seniorenrestaurant van het OCMW. Voor velen was het de eerste maal dat ze hier te gast waren en de deelnemers stonden versteld van de service en de kwaliteit die geboden werd. “Om zeker nog eens terug te komen.”

Dank aan Tom & Geert voor de begeleiding en de praktische organisatie van het bezoek.

Interesse in de werking van CD&V-senioren Zele?
Neem contact op met: Eugeen De Kimpe: eugeen.de.kimpe@skynet.be