Voorbereiding naar 2018: Herbeluister het interview van fractieleider Hans Knop op RBS

zaterdag, 17 juni, 2017

Tijdens Roparun werd CD&V-fractieleider Hans Knop door vrije radio RBS uitgenodigd voor een interview over het Zeelse politieke landschap. Daarin had Hans het onder meer over de belastingsdruk op Zeelse gezinnen, de bestuursstijl van de huidige meerderheid, het groene stroomproject, veiligheid, Zeelse jongeren, de nood aan actie en de weg naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Je kan het volledige interview hier herbeluisteren.

Enkele quotes:

"Een Zelenaar is iemand die het hart op de tong heeft en wel zal zeggen wat er aan de hand is."

"Ik denk dat een bestuur zichzelf telkens opnieuw moet uitvinden. Dat kan je alleen door steeds opnieuw mensen te betrekken bij je beleid."

"Je moet de dialoog met de Zelenaar versterken."

“Het probleem is dat het in Zele steeds ongelooflijk lang duurt vooraleer een probleem wordt vastgepakt. Met alle gevolgen van dien.”

"In Zele wordt bestuurd van verkiezing tot verkiezing. Er moet een plan komen om op lange termijn te werken, want anders gaan we er niet komen. Er dringen zich radicale keuzes op."

“Alles lijkt onmogelijk tot het geregeld is. We moeten stoppen met zeggen wat onmogelijk is en eerst proberen om dingen mogelijk te maken voor we de handdoek in de ring gooien.”

"De Zelenaar moet blijven geloven dat we een schitterende gemeente hebben. Er zijn in Zele heel veel kansen en heel veel mensen die zich engageren om van onze gemeente iets te maken. Als de politiek en die mensen de handen in elkaar slaan,  dan kan in Zele alles wat in andere gemeenten ook kan!"