Ontmoet XL - Khalid Benhaddou over gedeeld burgerschap, diversiteit en interlevensbeschouwelijke dialoog in Zele

dinsdag, 7 november, 2017

In gesprek met Khalid Benhaddoueen eigentijdse stem in de Vlaamse moslimwereld. Hij is islamleerkracht, imam en voorzitter van het Platform van Vlaamse imams.

op Maandag 20 november 2017 om 20u / Het Gildenhuis, Kloosterstraat 12 te Zele

iedereen welkom

een organisatie van CD&V Zele

Onze Zeelse samenleving kent een enorme diversiteit. Hoe gaan we hiermee om? Hoe organiseren we een volwaardig dialoog tussen diverse culturen? Wat betekenen inclusie en pluralisme? Wat zijn de gedeelde waarden waarop de dialoog gestoeld kan zijn? Wat zijn de verschillen en gelijkenissen tussen de verschillende levensbeschouwingen? Hoe kunnen over de levensbeschouwingen heen op zoek naar de grootste gemene deler?

Khalid Benhaddou in Klasse: “Ik merk dat moslimjongeren de islam wel kennen maar nauwelijks de basiswaarden van onze democratische maatschappij. Ik ben er geen voorstander van om de levensbeschouwelijke vakken af te schaffen en te herleiden tot een soort eenheidsworst. Wel moeten we komen tot een nieuw platform waar leerlingen kunnen kennismaken met basiswaarden als vrije meningsuiting en vrijheid van religie.”

Inschrijven kan deze link.