Nu de andere schoolomgevingen nog!

donderdag, 31 augustus, 2017
Nu de andere schoolomgevingen nog!

Tijdens de vorige gemeenteraad vroeg de CD&V-fractie de dringend de oprichting van een tijdelijke verkeerscommissie voor de aanpak van de verschillende schoolomgevingen in Zele.  Het agendapunt van CD&V kreeg de goedkeuring van alle partijen.

De eerste samenkomst van deze verkeerscommissie was reeds een succes!  Het voorstel van het oudercomité van de Basisschool Kouter tot herinrichting van het Kouterplein kreeg aanvankelijk een negatief advies van het schepencollege én van de Technische Verkeerscommissie.   De tijdelijke verkeerscommissie van gemeenteraadsleden die er kwam onder impuls van CD&V gaf echter groen licht aan de voorstellen van de werkgroep verkeer van het oudercomité van de basisschool Kouter.  Onmiddellijk werden de plannen voor de heraanleg van het Kouterplein aangepast en bijgestuurd.

Nu de andere schoolomgevingen nog.

“Reeds bij het begin van deze legislatuur dienden wij een agendapunt in voor de oprichting voor een verkeerscommissie van gemeenteraadsleden”, aldus gemeenteraadslid Johan Anthuenis (CD&V).  “Toen kregen we nog geen meerderheid in de gemeenteraad.  De gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar in het vooruitzicht, de actie van de basisschool op het einde van het schooljaar en het woordje “tijdelijk” in onze aanvraag deden echter wonderen.  Iedereen ging akkoord met de oprichting van de nieuwe commissie”, vervolgt Anthuenis.

Anthuenis: “Nu er een oplossing is voor de basisschool op de Kouter kan de commissie natuurlijk haar werkzaamheden niet stoppen.   Ook de andere schoolomgevingen in Zele moeten dringend bekeken worden.  Het is de bedoeling dat telkens één schoolomgeving per commissievergadering wordt bekeken samen met de directie, een vertegenwoordiging van de ouders én eventuele experts.  Zo bijvoorbeeld de schoolomgeving van de Basisschool Heikant in de Bosstraat dat de voorbije maanden reeds verschillende keren ter sprake kwam op de gemeenteraad.  Ook de situatie in de Collegestraat en Kapellestraat moet dringend worden bekeken.  Ook of het zwaar vervoer in de schoolomgevingen niet kan worden teruggedrongen tijdens het begin en het einde van de schooluren.  Er is nog heel wat werk te doen.”

Contactgegevens dossierhouder

Johan Anthuenis