Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief 13 - Maart 2018
Denk mee na over #dewegvooruit voor Zele
Wie thuis is in Zele, wéét waarover de gemeenteraadsverkiezingen moeten gaan. Maar Zele opbouwen doe je niet vanachter een bureau in het gemeentehuis. Dat doe je met zoveel mogelijk Zelenaars samen. Daarom willen we onze concrete ideeën graag koppelen aan die van jou. Kom naar onze Dialoogmomenten, en bouw mee aan een concreet toekomstplan voor Zele. Meer info vind je op www.cdenvzele.be.
De WIJkraad
Een actieprogramma voor Zele is één ding. Maar CD&V wil verder gaan. Wij willen een toekomstplan voor elke WIJk. Vanaf 15/04 bezoeken we elke week een WIJk. We doen dat bij een lekker aperitief, telkens van 10.30u tot 12.00u. Check onze website voor de datum en locatie van jouw WIJkraad! Laat de kans niet liggen om samen met je buren mee de weg vooruit voor jouw WIJk uit te stippelen!
PEP's feestje
Over de toekomst praten zonder die toekomst zelf te betrekken? Dat kan natuurlijk niet. En dus koppelt PEP aan elke WIJkraad een feestje voor jouw kinderen en kleinkinderen. Hij laat hen romen over hun ideale WIJk. Niets is te zot! Ze worden lid van de PEP-club, maken hun eigen PEP-t-shirt, en schilderen hun dromen op grote borden die we in het straatbeeld plaatsen. Welkom! (lees meer)
Gemeentemonitor: dringend tijd om de boel vast te pakken
De nieuwe Gemeentemonitor is er. Daaruit blijkt dat Zele op veel vlakken stevig onder het Vlaams gemiddelde scoort. Dat de Zelenaar 18% minder fier is op zijn gemeente dan andere Vlamingen is pijnlijk. Geen wonder dat het vertrouwen in het Zeelse gemeentebestuur 14% lager ligt dan elders. Reden te meer om de boel eindelijk stevig vast te pakken. Op 14 oktober 2018 kan Zele kiezen voor #dewegvooruit! Maak mee het verschil! (link naar gemeentemonitor Zele)
Zonnedelen & Statiegeldalliantie
Dankzij JONGCD&V tekende Zele eindelijk het burgemeestersconvenant en is een klimaatplan in de maak. Op voorstel van fractievoorzitter Hans Knop sloot de gemeente ook aan bij de Statiegeldalliantie (lees meer). Die steunt minister Joke Schauvliege in haar strijd tegen zwerfvuil. Nog op voorstel van Hans bereidt de gemeente zich voor om zonnedelen mogelijk te maken. Mensen die zelf geen zonnepanelen kunnen leggen kunnen dan toch investeren in zonne-energie om hun energiefactuur te verlagen. (lees meer)
Campagnehulp
Oktober 2018 komt razendsnel dichterbij. Dan beslis jij mee of Zele eindelijk de weg vooruit inslaat. CD&V is volop bezig met de voorbereidingen om zoveel mogelijk Zelenaars te overtuigen van haar alternatief. Om die boodschap over te brengen kunnen we alle helpende handen gebruiken. Steek je mee de handen uit de mouwen om Zele de toekomst te bieden die het verdient? Laat het ons weten! (link naar formulier)
SAVE THE DATE
28/03     Dialoog #dewegvooruit, 20.00u, Gildenhuis
24/04     Dialoog #dewegvooruit, 20.00u, Gildenhuis
01/05     LenteBBQ, De Kring Zele-Heikant
Ontspanning tussen alle campagnegeweld door! Op 1 mei is het weer tijd voor onze lekkere en gezellige LenteBBQ. Hou je e-post en brievenbus in de gaten! Meer praktische info volgt snel!
22/05     Dialoog #dewegvooruit, 20.00u, Gildenhuis
28/06     Dialoog #dewegvooruit, 20.00u, Gildenhuis