Jury kiest ontwerp skatepark

05-03-2016

Het nieuwe skatepark in sportpark Ter Elst zal tegen het einde van dit jaar klaar zijn.

Er is door het gemeentebestuur 100.000 euro gebudgetteerd voor het project. “Er wordt een jury samengesteld om het beste ontwerp te kiezen”, zegt schepen van Jeugd Serdar Celik (SP.A). “Die zal bestaan uit afgevaardigden van elke politieke partij. Ook voor deze zomer zullen we zeker iets voorzien voor de skaters, ook al zal het nieuwe park nog niet af zijn.” CD&V is blij met de jury, maar wil de buurt er ook bij betrekken. “Om voor de locatie waar nu het minivoetbalterreintje ligt te kiezen, is niet gecommuniceerd met de buurt”, zegt Johan Anthuenis (CD&V).

“Wij hopen ook dat de realisatie van het skatepark het moment is om Ter Elst eens deftig aan te pakken. Daardoor kan dan misschien het gevoel van onveiligheid bij de mensen wat weggenomen worden. Anders zou de investering voor het skatepark wel eens een verloren investering kunnen zijn.” Schepen Celik belooft naar de buurt te stappen als het ontwerp goedgekeurd is.