Jong CD&V Zele start met hun project ‘Den Ateljee’. Het project is bedoeld als een denktank om jongeren meer wegwijs te maken in het politieke landschap en hen uitleg hier over te geven.

De jongeren van CD&V zullen vier thema-avonden organiseren om te discussiëren over bepaalde onderwerpen zoals het klimaat, mobiliteit, enzovoort. Daarnaast zullen er vanaf zaterdag 14 stellingen te lezen zijn in het straatbeeld op grote reclameborden waar jongeren hun mening over kwijt kunnen via de website www.denateljeezele.be.

Mening geven

“Het zijn veertien stellingen die daarom niet ons politiek standpunt zijn, maar die wel oproepen tot een debat. Er zijn ook ietwat controversiëlere stellingen bij, maar ze zijn volgens ons tocht niet onbelangrijk”, aldus voorzitter Thomas Bauwens. Eén van deze stellingen is of er Turks of een andere taal mag gesproken worden op de scholen. Iets wat eerder deze week nog bijzonder actueel was.

”Het opzet van deze stellingen en de thema-avonden is om jongeren warm te maken voor de politiek. We willen hen tonen wat het allemaal inhoudt door te debatteren en te spreken en hen misschien ook zover krijgen om in de politiek te stappen. De jongeren mogen ook zelf hun eigen ideeën geven”, klinkt het.

Om je mening te geven over een stelling surf je naar www.denateljeezele.be, daar klik je op een stelling naar keuze en daar kan je jouw mening formuleren. Later zullen deze antwoorden verzameld en geëvalueerd worden. (KBD)