Een schitterende ligging, groene boorden, topverenigingen in cultuur, sport en het jeugdwerk, enthousiaste wijkcomités, schitterend onderwijs … Zele heeft ongelooflijke troeven om in de kop van de koers te rijden. Het is hoog tijd dat die helemaal tot hun recht komen. Om het tij te keren is een vat boordevol frisse ideeën nodig, en een sterke ploeg. CD&V heeft die ploeg, de ideeën en Hans Knop als lijsttrekker en kandidaat-burgemeester.

“Onze fietsers en voetgangers moeten zich comfortabel en veilig voelen in het verkeer. Onze straten en pleinen moeten proper, groen en aangenaam zijn om in te wandelen en te winkelen. Asociaal gedrag moet uit onze straten verdwijnen. We moeten meer zorg dragen voor wie het moeilijk heeft, en hoogdringend bruggen bouwen tussen de Zeelse gemeenschappen. Zele mag niet langer blijven stilstaan. De handen moeten uit de mouwen als we problemen willen aanpakken en kansen creëren. CD&V heeft daarvoor de juiste mensen én de ideeën. 2018 moet het jaar worden waarin Zele een nieuwe start maakt”, zegt Hans Knop.

Met zijn ploeg wil hij volop gaan voor een andere politieke cultuur: “Zowel onze ervaren, als onze nieuwe mensen, staan met hun twee voeten in het verenigingsleven. Daar is het traditie om echt te luisteren en samen te werken. De tijd dat mensen het aanvaarden om door de politiek voor voldongen feiten geplaatst te worden, is lang voorbij. Waarom zouden ze ook? Iedereen wil meepraten als volwaardige partner. En terecht. Als wij iets in jouw straat, buurt of wijk willen veranderen, zal dat altijd in samenspraak zijn met de mensen die daar wonen.”

CD&V wil een eigentijdse bestuursstijl: “Met een voetpad hier, een boompje daar, een paar lessen Nederlands voor anderstaligen, een elektrische laadpaal of twee … geraak je natuurlijk nooit verder dan hier en daar wat brandjes blussen. Er is nood aan een plan op lange termijn. En daarover willen we open en eerlijk communiceren. Jij hebt het recht te weten wat er met jouw centen gebeurt. Geen trucjes waarbij de belastingen eerst fors worden verhoogd om het gat in de schatkist te dichten, om ze dan vlak voor de verkiezingen weer een heel klein beetje te verlagen. Alsof jij dat niet doorziet. Dat is niet onze stijl.”

CD&V heeft de traditie om Zelenaars te betrekken bij haar toekomstverhaal. Daar wordt de komende maanden nog meer op ingezet. Zo leggen we de basis voor een sterke inhaaloperatie de komende jaren.

Hans Knop kijkt er alvast naar uit om met zijn ploeg de straat op te trekken en het gesprek met jou aan te gaan: “Over gans Vlaanderen zijn er gemeenten te vinden die er de laatste jaren fel op vooruit zijn gegaan. Wat elders kan, kan ook hier. CD&V heeft de ambitie zo snel mogelijk bij te benen. Maar dat kunnen we natuurlijk niet alleen. We gaan er alles aan doen om jou ervan te overtuigen dat het echt wel anders kan. En we gaan op zoek naar stérke politieke partners, zodat we vooruit kunnen. Nog eens 6 jaar stilstand kunnen we ons in Zele niet meer permitteren.”