JONGCD&V Zele organiseert voor tweede keer ‘Veilig terug naar school’ actie

donderdag, 7 september, 2017
JONGCD&V Zele organiseert voor tweede keer ‘Veilig terug naar school’ actie

JONGCD&V Zele organiseert in september voor de tweede keer haar afficheactie ‘veilig terug naar school’. Hiermee wil ze jongeren, hun ouders en bestuurders rond de schoolbuurten sensibiliseren om zich veilig naar en rond de schoolbuurten te bewegen.

‘Deze week steken we in de Zeelse schoolbuurten affiches in de bus. Het is de bedoeling dat mensen die onze actie willen steunen deze affiche ook voor het raam hangen, om er zo iedereen attent op te maken dat een veilige schoolbuurt een werkpunt is. Zowel voor de jongeren, hun ouders en de bestuurders die zich door die schoolbuurten moeten verplaatsen’, zegt Thomas Bauwens, Voorzitter van JONGCD&V Zele.

‘Na een zomer vol avonturen durven kinderen het verkeer als eens uit het oog te verliezen’, zegt Pieter Herwege, lid van JONGCD&V Zele.

‘Daarom organiseren wij deze actie. Voor een veiligere schoolbuurt zorgen we immers allemaal!’ Vul Pieter D’hauwer aan.

‘Nog beter is het om onze actie te steunen door zelf het goede voorbeeld te geven’, gaat Bauwens verder, ‘Respecteer de verkeersregels en denk samen met je (klein)kinderen na hoe we onze schoolomgeving veiliger kunnen maken. Bovendien maakt iedereen die de affiche ophangt kans op een mooie prijs, net zoals vorig jaar. We geven de kinderen en de ouders graag nog volgende tips mee:’ Sluit Bauwens af:

Wat kan jij doen?

• Pas je snelheid aan, zeker in een zone 30, maar ook in de buurt van kinderen of een tram- en bushalte.
  • Afslaan aan een kruispunt? Fietsers die rechtdoor rijden hebben voorrang!
  • Geef het goede voorbeeld! Oversteken aan een zebrapad, verkeerslichten en –regels respecteren.
  • Wacht je je kinderen op aan de schoolpoort? Zorg dan dat je aan dezelfde straatkant staat zodat ze niet hoever over te steken om bij jou te geraken.

Hang onze affiche op om andere nattent te maken op hun weggedrag.

Contactgegevens Dossierhouder
Thomas Bauwens