Binnenkort parkeeroplossing voor zorgverstrekkers
CD&V Zele
N°3 - 11/04/2017

Van harte welkom op onze LenteBBQ

De lente is in ’t land. De eerste zonnestralen geven extra energie. Voor CD&V Zele hèt moment om jou, je gezin en je vrienden uit te nodigen op onze jaarlijkse LENTEBARBECUE. Op 1 mei verwelkomen we jullie graag in parochiezaal De Kring (Zele-Heikant). Vanaf 11.30u kan je al genieten van een heerlijk aperitief. Om 12.15u nodigen we je graag uit aan tafel.

Inschrijven doe je door te klikken op onderstaande link:

Binnenkort parkeeroplossing voor zorgverstrekkers

Zorgverstrekkers vinden niet altijd een parkeerplaats dicht bij de patiënt/cliënt en verliezen daardoor vaak kostbare tijd met het zoeken naar een vrije parkeerplaats. Kathleen De Munck zocht en vond steden en gemeenten die daarvoor al een oplossing uitdokterden. Haar voorstel om een gelijkaardig systeem ook in Zele in te voeren, werd goedgekeurd op de gemeenteraad. Weldra zullen Zelenaars door middel van een sticker kunnen aangeven dat een dokter, verzorgende, verpleegkundige, kinesist … voor hun oprit of garagedeur mag parkeren wanneer ze iemand in de buurt moeten verzorgen.

Bruggen bouwen werkt!

Omdat iedereen al jaren vaststelt dat de Zeelse gemeenschappen vooral over elkaar praten, maar niet met elkaar, startte CD&V zelf een dialooginitiatief. Op 18 maart zaten we een eerste keer met 20 geïnteresseerde Zelenaars rond de tafel. Alle knelpunten werden zonder taboes op tafel gegooid. Blijkt dat iedereen rond de tafel dezelfde zorgen benoemde en erkende.

Lees meer ›

Koning Fiets nog lang niet op de troon

De lentejaarmarkt baadde in de zon. Maar naast genieten daagde CD&V de Zelenaars ook uit om ons te helpen met het oplijsten van gevaarlijke fietspunten in de gemeente. Ons grote stratenplan kleurde in geen tijd alarmerend rood.

Lees meer ›

Zele denkt niet mee aan mobiliteit van de toekomst

Vlaanderen werkt aan de invoering van de ‘Basisbereikbaarheid’. Daarmee wordt het openbaar vervoer van de toekomst uitgetekend.  Zele maakt deel uit van de proefregio Aalst. Tegen eind dit jaar worden conclusies verwacht. Maar wat blijkt? Het schepencollege nam nog geen enkele keer deel aan de werkvergaderingen. Zele heeft dus geen stem in de manier waarop het vervoer zal worden  georganiseerd om Zelenaars naar school, het werk, het ziekenhuis … te brengen. Alweer een gemiste kans …

CD&V dankt middenstand

CD&V Zele heeft tijdens de eerst editie van de Kom'iesendag bedankkaartjes uitgedeeld aan de middenstand. "Dit leek ons het ideale moment om onze Zeelse handelaars eens te bedanken omdat ze er elke dag voor zorgen dat Zele geen spookgemeente wordt. Je hebt immers een bruisende winkelkern nodig om de gemeente levendig te houden. De handelaars doen daar elke dag hun best voor en dat verdient volgens ons wel een bedankje", zegt CD&V fractieleider Hans Knop.

In Beeld: LenteBBQ

Bekijk hier de beelden van onze jaarlijkse lenteBBQ

SAVE THE DATE

- JONGCD&V Zele Beachfest: 26 augustus 2017

VOLG ONS OP FACEBOOK

Disclaimer

Met deze maandelijkse nieuwsbrief wil CD&V Zele zoveel mogelijk Zelenaars informeren over wat er gebeurt in de Zeelse politiek.

U krijgt deze nieuwsbrief omdat u lid bent of omdat één van onze leden meende dat u geïnteresseerd zou kunnen zijn.

Indien u onze nieuwsbrief liever niet ontvangt, kan u makkelijk uitschrijven door hieronder op 'Schrijf je hier uit' te klikken.

Schrijf je hier uit.

zaterdag, 26 augustus, 2017