Bert Van Cauteren

Eekstraat 57
9240 Zele
Zele

Ik ben gehuwd met Bernadette Van Der Burgt en we hebben drie kinderen: Céline °1995, Laurent °1997 en Matthieu °2000.

Klik op één van de foto’s om te vergroten ›

Contact informatie
Partijgegevens
Voorzitter CD&V Zele
Afdelingsvoorzitter
Waar sta ik voor?
Beroep

Ik ben directeur in SYNTRA Midden-Vlaanderen (een erkende opleidingsorganisatie).

Mijn intresses
  • Hobby: Supporter van de lokale jeugdvoetbalploegen KFC Heikant en KFC Eendracht Zele, waarbij mijn zonen Laurent en Mathieu respectievelijk spelen.
  • Professionele interesse: Vooral in beleidsdomeinen Onderwijs, Vorming en Werk
Waarom voor CD&V?

Ik heb gekozen voor CD&V omdat ik vanuit 'het offensieve midden' wil meewerken aan een warme samenleving, waarin iedereen op zijn of haar verantwoordelijkheid aangesproken wordt en waar tevens aandacht is voor solidariteit. Op die manier activeren we alle talenten in onze samenleving en bouwen we verder aan een betrokken samenleving waarin het ook voor de komende generaties (kinderen en kleinkinderen) goed om leven zal zijn. Ik geef hierin naast het gezin het onderwijs een belangrijke verantwoordelijkheid. De ideeën van CD&V komen het meest tegemoet aan mijn persoonlijk overtuiging.

De christendemocratische opvatting van het rentmeesterschap vind ik heel waardevol. We zijn geen 'eigenaars' van de aarde, maar wel 'beheerders'. We mogen de beschikbare grondstoffen gebruiken voor onze ontwikkeling, maar moeten hierbij ook oog hebben voor duurzaamheid (niet enkel op economisch, maar ook het ecologische en het sociaal aspect), zodat we de toekomst van de volgende generaties open houden. Dat lijkt me, samen met het ontluiken van het WIJ-gevoel, een van de grootste uitdagingen voor onze tijd.