Beleid en Visie

Beste Zelenaar

Een gemeentebestuur dat de handen uit de mouwen steekt, kan onze straten en pleinen veilig, overlastvrij en proper maken. De moeizame relatie tussen de autochtone en allochtone gemeenschap kan worden verbeterd. De toenemende armoede een halt toegeroepen. Een huis huren, bouwen of kopen, winkels, sport, cultuur, … U moet terug thuis kunnen komen.

Zele heeft te veel troeven om steeds achterop te hinken. We zijn het beu steeds op een negatieve manier het nieuws te halen. Ons sterke verenigingsleven met zijn vele vrijwilligers is een absolute energiebron. Onze ligging, onze mix van verstedelijking en groene boorden, onze jongeren, … We hebben alles in huis voor een positieve en dynamische uitstraling. En toch werden de voorbije jaren zoveel kansen gemist.

Wie belooft dat het tij in Zele op 6 jaar tijd kan keren, maakt u blaasjes wijs. Maar het is hoog tijd om in te grijpen als we willen dat onze kinderen en kleinkinderen hun toekomst nog in Zele zien.

Daarom heeft Zele een bestuur nodig met meer durf, ambitie, en een visie op lange termijn.

CD&V werkte daarom een plan uit met alle ingrediënten om Zele er helemaal bovenop te krijgen. Wat u op de volgende pagina’s zal lezen is meer dan dagdromen. Dit is wat moet. Dit is wat kan.

We zijn fier op Zele, en willen dat ook blijven!

Geef ons de kans en de nodige tijd. Samen met u helpen we Zele er terug bovenop. U zal zien dat het kan!